Saturday, August 7, 2010

Kumpulan FST Biomath-Pengalaman Terburuk Ketika Layanan Penghantaran Borang PTPTN

 

Pada jumaat dan sabtu  yang lepas,kami dikehendaki untuk menyerahkan borang ptptn kepada pihak

yang terlibat.Pada hari jumaat seawal jam 7 pagi, saya lihat ramai pelajar yang beratur untuk

menyerahkan borang walaupun ketika itu kaunter masih belum dibuka. Selepas habis kelas, saya pun

bergegas pergi ke kaunter untuk mengambil nombor giliran.Saya terpaksa menunggu lama untuk

menghantar borang tersebut. Saya menunggu dari pagi sehingga pukul 5 petang baru saya boleh

menyerahkan borang tersebut. Sedangkan ramai pelajar lain yang datang lewat daripada saya dan

mengambil nombor giliran tetapi mereka dapat menyerahkan borang tersebut lebih awal dari saya .Bagi

saya ini adalah tidak adil. Walaupun sistem nombor giliran disediakan namun ia tidak dapat diuruskan

dengan sistematik.Kebetulan pula keluarga saya dari utara datang pada hari tersebut untuk

menghantar barang. Jadi sukar bagi saya untuk menunggu dengan begitu lama untuk menghantar

borang tersebut. Kaunter yang dibuka juga tidak banyak jadi hal ini menyebabkan berlakunya kesesakan

untuk menghantar borang kerana bukan saya seorang sahaja yang ingin menghantar borang tersebut

tetapi ramai lagi pelajar lain dari setiap kolej. Jadi pada pendapat saya,penghantaran borang ptptn

sepatutnya dibuat di kolej masing-masing supaya tidak berlaku kesesakan antara pelajar untuk

menghantar borang tersebut.Sistem nombor giliran dan kaunter haruslah diperbanyakkan untuk

kesenangan semua pihak.

No comments: